سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ خبری آرمیال

نظر

 

 

خوردن سالم به معنی مصرف مواد مغذی متراکم در مقادیر مناسب از تمام گروه های مواد غذایی است.

مردم اغلب از یک رژیم غذایی به عنوان یک برنامه کاهش وزن خاص فکر می کنم, اما رژیم غذایی است که به سادگی انواع و مقدار مواد غذایی که می خوریم.

 

یک رژیم غذایی خوب باید یک توازن از گروه های مختلف مواد غذایی شامل ، به عنوان هیچ گروه تنها می تواند همه چیز ما را برای سلامت خوب نیاز ارائه دهد.

 

با بیش از 2 از هر 3 بزرگسالان آمریکایی در حال حاضر اضافه وزن یا چاقی در نظر گرفته, عادات غذا خوردن سالم مهم تر از همیشه است.

 

اطلاعات زیادی در دسترس است که پیدا کردن یک گزینه مناسب می تواند طاقت فرسا وجود دارد, اما چند تغییر ساده می تواند یک رژیم غذایی سالم تر و کاهش خطر ابتلا به مشکلات متعدد پزشکی.

 

خوردن سالم چیست ؟

[رژیم غذایی متعادل خوردن سالم]

رژیم لاغری غذایی متعادل مرکزی به غذا خوردن سالم است.

داشتن یک رژیم غذایی متعادل به معنای انتخاب از هر پنج گروه اصلی مواد غذایی ، در مقادیر مناسب است.

 

غلات کامل

 

نمونه هایی از غلات سبوس دار ارد درشت نان, پاستا, و غلات, که در آن هر کوئیک فیت دانه شامل جوانه و سبوس.

 

برای اطمینان از دانه غلات سبوس دار ، به دنبال کلمه  "کل " یا  "دانه کامل " در اطلاعات تغذیه ای در بسته بندی.

 

میوه ها و سبزیجات

 

میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و فیبر هستند. انتخاب انواع رنگ می تواند کمک به حداکثر رساندن مصرف مواد مغذی.

 

انجمن قلب آمریکا توصیه مصرف 8 یا بیشتر وعده میوه ها و سبزیجات روزانه. این برابر است با حدود 4/5 فنجان در روز برای فرد به طور متوسط که حدود 2,000 کالری مصرف.

 

آبمیوه های برچسب دار  "100 درصد " بخشی از این گروه غذایی محسوب می شوند ، اما خوردن میوه ها یا سبزیجات کامل بهتر است ، زیرا فیبر بیشتری را ارائه می دهد.

 

تحقیقات نشان می دهد که مصرف خوب از میوه و سبزیجات می تواند در برابر بیماری های قلبی محافظت, نوع 2 دیابت, و سرطان.

 

پروتئین

 

حیاتی برای تعمیر بافت در بدن, بسیاری از غذاهای غنی از پروتئین همچنین حاوی سطوح بالایی از مواد معدنی مانند آهن, منیزیم, و روی.

 

منابع عالی از پروتئین شامل گوشت, ماهی, و تخم مرغ. لوبیا, آجیل, quorn, و سویا گزینه های پروتئین برای کسانی که در رژیم غذایی گیاهی.

 

لبنی

 

رژیم غذایی غنی از کلسیم ترویج سلامت استخوان ها و دندان. محصولات لبنی منابع خوبی از کلسیم هستند. شیر کم چرب, ماست, و پنیر توصیه می شود.

 

چربی

 

چربی برای سلامت مغز مهم است, انرژی, جذب ویتامین های خاص, و برای پوست, مو, و سلامت مفاصل.

 

طراحی شده توسط پروژه Rubicon

 

چربی های اشباع در حال حاضر در کرم ، گوشت چرب ، و غذاهای سرخ شده است. بیش از حد چربی اشباع شده می تواند به بیماری های قلبی منجر شود.

 

چربی های غیر اشباع موجود در آووکادو و ماهی های چرب هستند. آنها کمک به کاهش "بد " کلسترول در خون.

 

سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه می کنند که چربی های سالم را باید کمتر از 30 درصد از کل کالری.

 

قند

 

قند به طور طبیعی در برخی از مواد غذایی رخ می دهد, مانند میوه, یا آنها را به عنوان یک شیرین کننده اضافه. بیش از حد قند می تواند منجر به افزایش وزن, مشکلات قلبی, عدم تعادل قند خون, و دیگر مسائل مربوط به سلامت.

 

انجمن قلب آمریکا (AHA) توصیه محدود کردن شکر اضافه شده به 6 قاشق چای خوری در روز یا کمتر برای زنان, و 9 قاشق چای خوری در روز برای مردان.

منبع