سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ خبری آرمیال

نظر

شیرینی قهوه یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه بین المللی است که معمولا به همراه نوشیدنی های داغ سرو می شود

مواد لازم شیرینی قهوه
ا?رد قنادی 150 گرم
ا?رد برنج 50 گرم
نشاسته ذرت 20 گرم
پودر قند 60 گرم
زرده تخم مرغ 1 عدد
کره 125 گرم
قهوه دم کرده یا قهوه فوری 4 قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی قهوه

مرحله اول

برای تهیه شیرینی قهوه خوشمزه ابتدای کار از 30 دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کره با دمای محیط هماهنگ شده و به طور کامل نرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله کره به دمای محیط رسیده را درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم، سپس پودر قند را درون الک می ریزیم و روی کره الک می کنیم و با دور تند همزن برقی به مدت 2 تا 3 دقیقه هم می زنیم تا سفید و خامه ای شود.

مرحله سوم

حالا زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم، سپس به همراه قهوه دم کرده یا قهوه فوری به مخلوط کره اضافه می کنیم و مجددا با دور تند همزن برقی به مدت 3 تا 4 دقیقه مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد برنج را به همراه نشاسته ذرت درون الک می ریزیم و روی مخلوط زرده تخم مرغ الک می کنیم، سپس با قاشق مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه آرد را درون الک می ریزیم و 3 مرتبه الک می کنیم.

مرحله پنجم

حالا آرد را کم کم به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و ورز می دهیم تا خمیری لطیف و نرم حاصل شود. در ادامه خمیر را درون یک کیسه فریزر قرار می دهیم و با وردنه باز می کنیم، سپس اجازه می دهیم در یخچال استراحت کند.

مرحله ششم

در این مرحله پس از گذشت 30 دقیقه خمیر را از یخچال خارج می کنیم. در ادامه فر را روی حرارت 180 درجه سانتی گراد قرار داده و اجازه می دهیم گرم شود، سپس روی سطح کار را با کیسه فریزر می پوشانیم.

مرحله هفتم

حالا خمیر را روی سطح کار قرار می دهیم، سپس خمیر را با کمک وردنه به صورت یکدست با قطر 1 سانتی متر باز می کنیم. در ادامه خمیر را با کاتر دلخواه قالب می زنیم، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله هشتم

در این مرحله شیرینی ها را درون سینی فر می چینیم و سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت 15 دقیقه درون فر بمانند تا بپزند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم.

مرحله نهم

در نهایت بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم به طور کامل خنک شوند. در آخر شیرینی های قهوه را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به همراه چای زعفرانی تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.